Elektryczne silniki Pod
Pod Drive eSSA
12kW
20kW
Oszczędzający miejsce elektryczny system napędowy dla innowacyjnych łodzi

Pod 12
12kW

Pod 20
6kW

Wprowadzenie
Silnik Pod Drive eSSA otwiera nowe możliwości projektowe dla architektów morskich, ustanawiając nowy standard w innowacjach morskich. Podnosi prestiż każdej jednostki, wprowadzając na pokład nowy poziom luksusu i wyrafinowania.
Wyjątkowa niezawodność
Zaprojektowany z myślą o trwałości i wymaganiach ciągłego kontaktu z wodą morską, elektryczny napęd Pod Drive eSSA wykonany jest z morskiej klasy, wysokowytrzymałego stopu aluminium, zapewniającego wyjątkową odporność na uderzenia i trwałość. Poddany rygorystycznym testom, aby sprostać surowym warunkom morskim, jego samoczynnie chłodząca konstrukcja naturalnie rozprasza ciepło poprzez zanurzenie w wodzie, eliminując potrzebę stosowania kanałów chłodzących i częstych wymian wirników. Zapewnia niezawodną, niskonakładową konserwację, na której możesz polegać w każdych warunkach.

Hydrogeneracja
Wyposażony w funkcję hydrogeneracji w standardzie, Pod Drive eSSA może ładować Twoje akumulatory podczas żeglowania.

Oszczędność miejsca
Elektryczny Pod Drive redefiniuje przestrzeń na pokładzie, łącząc silnik, śrubę napędową i system chłodzenia w jednej eleganckiej, kompaktowej jednostce montowanej pod kadłubem. Eliminując potrzebę stosowania dużych silników wewnętrznych i skomplikowanych linii wałów, uwalnia cenną przestrzeń wewnętrzną, co pozwala na zwiększenie komfortu pasażerów, dodanie udogodnień lub zwiększenie miejsca na przechowywanie. Ta innowacja otwiera nowe możliwości projektowe, zwiększając zarówno elastyczność, jak i luksus.
Łatwa instalacja i wszechstronny montaż
Elektryczny Pod Drive został zaprojektowany z myślą o maksymalnej elastyczności, oferując prostą instalację i wszechstronne opcje montażu, kompatybilne z różnymi typami jednostek pływających. Łatwo dopasowuje się do każdego mocowania Volvo lub Yanmar sail drive, oszczędzając czas i zapewniając bezproblemową integrację — idealne rozwiązanie do podniesienia standardu projektu przy minimalnym wysiłku.
Wydajny
Bezemisyjny
Cichy
Hydrogeneracja

ePropulsion Link
Bezproblemowa łączność
Pozostań w stałym kontakcie ze swoją łodzią dzięki Pod Drive eSSA, wyposażonemu w zaawansowaną usługę Connectivity Service od ePropulsion. Korzystaj z dostępu w czasie rzeczywistym do statusu jednostki, z ciągłym monitorowaniem, natychmiastowym raportowaniem i funkcjami śledzenia podróży, które zapewniają pełną kontrolę i informację, gdziekolwiek jesteś.
Kompatybilność z NMEA 2000
Interfejs NMEA 2000 umożliwia integrację z innymi wielofunkcyjnymi wyświetlaczami (MFD).
Inteligentny i przyjazny dla użytkownika system sterowania
System HMI, Smart Throttle i Smart Display 5″ zapewniają doskonałe wrażenia użytkownika w zakresie sterowania i monitorowania.

Wydajność i zasięg
Pod Drive 12 eSSA* | ||||
---|---|---|---|---|
Wejście (kW) | 3 | 6 | 9 | 12 |
Prędkość (km/h / węzły) | 10 / 5.4 | 13 / 7.0 | 15 / 8.1 | 16.5 / 8.9 |
Czas pracy (hh:mm) | 3:20 | 1:40 | 1:06 | 0:50 |
Zasięg (km / nm) | 33.3 / 18 | 21.6 / 11.7 | 15.2 / 8.9 | 13.8 / 7.4 |
Pod Drive 20 eSSA** | ||||
---|---|---|---|---|
Wejście (kW) | 5 | 10 | 15 | 20 |
Prędkość (km/h / węzły) | 11.5 / 6.2 | 14 / 7.5 | 16 / 8.6 | 18 / 9.7 |
Czas pracy (hh:mm) | 4:00 | 2:00 | 1:20 | 1:00 |
Zasięg (km / nm) | 46 / 24.8 | 28 / 15 | 21.3 / 11.5 | 18 / 9.7 |
*Dane dotyczące osiągów opierają się na 5,8-metrowym jachcie żaglowym o płytkim zanurzeniu i wyporności 1200 kg, napędzanym jednym Pod Drive 12 eSSA z jedną baterią G102-100 na spokojnych wodach jeziora.
**Dane dotyczące osiągów opierają się na 6,5-metrowym jachcie żaglowym o płytkim zanurzeniu i wyporności 2000 kg, napędzanym jednym Pod Drive 20 eSSA z dwiema bateriami G102-100 na spokojnych wodach jeziora.

Akumulator G102-100
Litowo-Żelazowo-Fosforanowy (LiFePO4)
Wysokowydajny, trwały i długowieczny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy do elektrycznych jednostek pływających.
- W pełni kompatybilny z elektrycznymi silnikami zaburtowymi serii X
- Bezpieczny i niezawodny
- Wysoka gęstość energii
- Długi Cykl Życia
Elastyczność i skalowalność
Pod Drive eSSA jest idealnym rozwiązaniem zarówno do instalacji w nowo zaprojektowanych łodziach, jak i do modernizacji starszych jednostek. Liczbę akumulatorów można dostosować do wymagań dotyczących prędkości i zasięgu (można podłączyć do 8 akumulatorów równolegle w jednej grupie. W systemie możliwe jest zastosowanie wielu grup).


Czas pracy (Runtime) z jednym akumulatorem G102-100
Czas pracy przy połowie prędkości: 1 godzina 40 minut
Czas pracy przy pełnej prędkości: 50 minut
Czas pracy (Runtime) z dwoma akumulatorami G102-100
Czas pracy przy połowie prędkości: 3 godziny 20 minut
Czas pracy przy pełnej prędkości: 1 godzina 40 minut

Czas pracy (Runtime) z jednym akumulatorem G102-100
Czas pracy przy połowie prędkości: 1 godzina
Czas pracy przy pełnej prędkości: 30 minut
Czas pracy (Runtime) z dwoma akumulatorami G102-100
Czas pracy przy połowie prędkości: 2 godziny
Czas pracy przy pełnej prędkości: 1 godzina
Specyfikacja
Specyfikacja | Pod Drive 12 eSSA |
---|---|
Moc wejściowa | 12 kW |
Napięcie nominalne | 96 VDC |
Waga (wraz z jednostką sterującą) | 31 kg (68.3 lbs) |
Wymiary (Dł. x Szer. x Wys.) | Silnik: 424 x 300 x 750 mm (16.7 x 11.8 x 29.5”) Jednostka sterująca: 274 x 221 x 167 mm (10.8 x 8.7 x 6.6”) |
System chłodzenia | Silnik: Chłodzenie naturalne Jednostka sterująca: Chłodzenie powietrzem |
Obroty nominalne (RPM) | 1400 do 2100 |
Śruba napędowa | Śruba: 11 13/16″ x 9 13/16″ Składana śruba: 13” x 9 3/4” |
Specyfikacja | Pod Drive 20 eSSA |
---|---|
Moc wejściowa | 20 kW |
Napięcie nominalne | 96 VDC |
Waga (wraz z jednostką sterującą) | 53 kg (116.8 lbs) |
Wymiary (Dł. x Szer. x Wys.) | Silnik: 650.4 x 400 x 744.5 mm (25.6 x 15.7 x 29.3”) Jednostka sterująca: 351.3 x 294 x 196.3 mm (13.9 x 11.6 x 7.75”) |
System chłodzenia | Silnik: Chłodzenie naturalne Jednostka sterująca: Chłodzenie powietrzem |
Obroty nominalne (RPM) | 1200 do 1800 |
Śruba napędowa | Śruba: 15” x 10 7/8″ |