Silniki pokładowe
Silnik Pod Drive
Silnik SUP
Silniki pokładowe
Silnik Pod Drive
Silnik SUP
Kiedy potrzebujesz silnika zaburtowego o mocy 3KM, wybierzesz silnik elektryczny czy benzynowy?
W ostatnich latach elektryczne silniki zaburtowe przejęły znaczną część rynku, co kiedyś było zarezerwowane dla przenośnych silników beznzynowych. Wynika to z wielu czynników: w tym rozwój branży akumulatorów litowych, ciągły rozwój techniczny, lepsze wrażenia podczas pływania silnikiem elektrycznym, a także rosnąca świadomość konsumentów w zakresie ochrony środowiska. Pod względem mocy układ 3 KM jest najlepiej sprzedającym się zaburtowym silnikiem elektrycznym.
Jeśli szukasz silnika o takiej mocy dla swojej łodzi czy wybierasz elektryczny silnik zaburtowy czy tradycyjny silnik benzynowy?
12 zalet elektrycznego silnika zaburtowego
Cichy
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz w przypadku elektrycznego silnika zaburtowego, jest zaskakująco cicha kultura pracy. Naturalnie mają niski poziom hałasu i niskie wibracje z powodu braku spalania wewnętrznego. ePropulsion jest pierwszą firmą, która wprowadziła technologię napędu bezpośredniego i FOC (Field -oriented Control) do elektrycznego silnika zaburtowego, wyprzedzając konkurentów o pięć lat. Działa to dobrze, ponieważ bezpośrednia struktura napędu dodatkowo zmniejsza liczbę wewnętrznych ruchomych części i eliminuje skrzynię biegów, co powoduje mniejsze tarcie mechaniczne. Ponadto FOC poprawia płynność pracy silnika i zmniejsza wibracje. Obie kombinacje sprawiają, że Spirit 1.0 jest najcichszym silnikiem w branży.
Bez spalin
Elektryczne silniki przyczepne o mocy 3 KM są często używane podczas rodzinnych wycieczek rekreacyjnych. Gdy zabierzesz swoją rodzinę na wodę, elektryczny silnik zaburtowy nie wyemituje spalin. Oznacza to, że twoja rodzina na łodzi nie będzie wdychać żadnych zanieczyszczeń, skutecznie zadbasz o ich zdrowie, a także przyczynisz się do ochrony środowiska i życia podwodnego.
Czysty
Silniki zaburtowe 3 HP są często transportowane samochodem. W przypadku silników benzynowych użytkownicy często narzekają, że ich ręce, ubrania i bagażnik samochodu są poplamione olejem i paliwem z silnika zaburtowego, a ich czyszczenie jest często bardzo uciążliwe. W przeciwieństwie do tego, silniki elektryczne zaburtowe nie zawierają benzyny ani oleju silnikowego. Oznacza to, że podczas każdej podróży Spirit 1.0 jest zawsze czysty i nigdy nie ubrudzi rąk, ubrań ani samochodu.
Bezobsługowy
Benzynowy silnik zaburtowy o mocy 3HP wymaga konserwacji co 100 godzin lub raz w roku. Możesz sam wykonać taki serwis. To nie jest drogie, ale zawsze trzeba mieć świadomość wymaganej konserwacji, a wiele osób nie ma pojęcia, ile godzin pozostało do następnej konserwacji. Spirit 1.0 nie wymaga konserwacji, ponieważ ma bezszczotkowy silnik z bezpośrednim napędem. Nie ma skrzyni biegów, a dzięki 7-letniemu doświadczeniu ePropulsion i działom obsługi posprzedażnej udoskonaliliśmy produkt pod względem budowy silnika, uszczelnienia, odporności na korozję i nie tylko. Możemy śmiało powiedzieć, że Spirit 1.0 jest naprawdę bezobsługowy.
Prosty start
Zazwyczaj zaburowy spalinowy silnik o mocy 3 KM zapala się za pomocą linki pociągowej. Używanie zapłonu za każdym razem może być trudne, a przed uruchomieniem należy wykonać podstawową kontrolę, aby upewnić się, że bieg znajduje się w położeniu neutralnym. Aby uruchomić na zimno, należy również otworzyć zawór i mocno dokręcić korek wlewu paliwa. Elektryczny układ rozruchowy jest ogólnie dostępny tylko dla benzynowych silników zaburtowych o mocy powyżej 20 KM. Jednak elektryczny silnik przyczepny można łatwo uruchomić - wystarczy przekręcić elektryczną przepustnicę.
Połów ryb
Silniki zaburtowe 3HP są szeroko stosowane do połowów rekreacyjnych. Zazwyczaj napędzają RIBy lub łódki ze stopu aluminium o długości od 3 do 5 metrów. Cicha kultura pracy naszego silnika elektrycznego Spirit 1.0 oznacza, że nie przeszkadza on rybom. Spirit 1.0 jest wydajny i zwrotny przy niskich prędkościach, więc klienci nie muszą kupować dodatkowego silnika do trolingu. Gdy nasz Spirit 1.0 zapewnia moc wyjściową 35 W., 4-metrowa łódź rybacka ze stopu aluminium zwykle osiąga prędkość 3,5 km / h, co jest idealne do łowienia ryb. Przy tej prędkości bateria Spirit 1.0 może wytrzymać aż 28 godzin! Możesz utrzymać prędkość trollingu przez długi czas i nie musisz się martwić, że skończy Ci się moc.
Kompatybilność ze sterociągami
Spirit 1.0R to jedyny silnik zaburtowy o mocy poniżej 5 KM, który wspiera kierownicę. W przypadku innych silników zaburtowych 3HP użytkownik musi sterować rumplem, który jest o wiele mniej przyjazny dla użytkownika i mniej wygodny niż kierownica. Podczas korzystania z naszego Spirit 1.0R jest to tak proste, jak prowadzenie samochodu.
Prawo i zgodność
Ze względu na ochronę środowiskowa Europa i Stany Zjednoczone nałożyły zakazy na silniki spalinowe na wielu akwenach wodnych i tylko łódki z zaburtowym napędem elektrycznym lub napędzane siłą roboczą mogą płuwać. Nasz Spirit 1.0 może zatem legalnie pływać na wszystkich akwenach wodnych.
Ładowanie słoneczne
Ładowarka słoneczna Spirit 1.0 obsługuje do 180 W ładowania słonecznego. Przy mocy wyjściowej 250 W, Spirit 1.0 może napędzać 4-metrową łódź z prędkością 6 km/h, z czasem pracy wynoszącym 4 godziny, około popołudniowej jazdy. Jeśli wytwarzamy 100 W dodatkowej energii słonecznej, silnik elektryczny Spirit 1.0 może pracować przez cały dzień, bez konieczności zatrzymywania się w celu naładowania lub wymiany baterii, dzięki czemu idealnie nadaje się do małych łodzi wycieczkowych.
Bieg neutralny i wsteczny
Silniki zaburtowe 3HP na ogół nie mają biegu wstecznego, w tym czterosuwowy silnik Mercury o mocy 3,5 KM. W przypadku silników zaburtowych dwusuwowych o mocy 3KM większość dostępnych na rynku nie ma nawet neutralnego biegu. Spirit 1.0 posiada zarówno bieg neutralny, jak i wsteczny z elektryczną przepustnicą.
Wytrzymała konstrukcja
Silnik benzynowy 3HP jest mniej wytrzymały i mniej niezawodny.
Spirit 1.0 przewyższa siilnik benzynowy pod względem łatwości użytkowania i niezawodności. Wszystkie poniższe operacje są łatwe dla Spirit 1.0 i nie wpływają na jego żywotność:
Spirit 1.0 i mocy 3KM zapewnia rewolucyjną prostotę obsługi i niezawodność. W skrócie - Spirit 1.0 jest trwały i wytrzymały, co jest idealne do celów biznesowych, ponieważ Spirit 1.0 cechuje się większa ilością godzin pracy rocznie, a co za tym idzie uzyskujemy większe przychodzy i wydajemy mniej na naprawę.
Dwie obawy o elektryczny silnik zaburtowy
Czas pracy
Czas działania na pełnej mocy elektrycznego silnika zaburtowego 3HP i benzyny jest generalnie taki sam. Na przykład czterosuwowy silnik benzynowy Mercury 3.5HP ma zintegrowany zbiornik paliwa o pojemności 0,3 galona. Spalanie przy maksykalnie otwarej przepustnicy wynosi 0,37 galona, wówczas czas działania wynosi około 1 godziny, co jest prawie takie samo jak w przypadku Spirit 1.0. W większości przypadków użytkownicy nie zawsze będą jechać z pełną prędkością. Przypuśćmy, że będziemy płynać z mocą 250W łodzią o długości 3,3m co daje nam komfortową prędkość na poziomie 6,5km/h. Przy takiej prędkości moc jest zmniejszona o 75%, ale czas pracy wydłuża się nam 3 krotnie, podczas gdy prędkość spadła zaledwie o około 28%. Pływajać z niepełną mocą elektryczny silnik wygrywa.
Poniższa tabela pokazuje, jak długo silnik elektryczny może pracować:
*Powyższe dane zostały zarejestrowane podczas rzeczywistego uruchomienia testowego Spirit 1.0 napędzającego 3,3-metrową ponton Maweric 330D z jedną osobą na pokładzie.
Głównym problemem jest czas działania pojedynczej baterii. Silnik zaburtowy z benzyną może znacznie wydłużyć czas podróży łódką przy niższych nakładach finansowych dodając zbiornik paliwa. Jednak w przypadku silników zaburtowych z napędem elektrycznym istnieją pewne wady wydłużania czasu pracy podczas podróży. Na przykład koszt zakupu zapasowej baterii jest wyższy - cena detaliczna baterii Spirit wynosi 899 USD. Również ładowanie słoneczne zależy od pogody i musi być miejsce na panele słoneczne. Co więcej, maksymalna moc ładowania z panela słonecznego nie jest wystarczająco wysoka, aby utrzymywać ciągłą pracę silnika przy pełnej mocy.
Ważne jest, aby podkreślić, że w benzynowym silniku 3HP nie jest tak łatwo osiągnąć długi czas działania, ponieważ na ogół nie mają zewnętrznego przewodu paliwowego, więc jest to bardziej kłopotliwe niż powieszenie silnika na pawęży łodzi. Oznacza to, że gdy będziesz chciał pływać łódką przez długi czas masz 3 sposoby rozwiązania problemu:
Silnik zaburtowy 3HP jest najczęściej używany do krótkich rejsów, zwykle w promieniu 10 km, więc ograniczony czas pracy elektrycznego silnika stanowi problem tylko dla bardzo małej części użytkowników.
Inwestycja jednorazowa
Elektryczny silnik zaburtowy 3HP i silnik benzynowy są równoważne pod względem kosztów całkowitych, ale początkowa jednorazowa inwestycja w silnik elektryczny jest znacznie wyższa niż silnik zaburtowy na benzynę. Cena detaliczna Spirit 1.0 wynosi 1 999 USD, podczas gdy czterosuwowe silniki 3,5 HP Mercury, Yamaha, Tohatsu na ogół kosztują około 1100 USD, czyli około połowy ceny Spirit 1.0, a ceny silników słabszych marek mogą kosztować nawet 800 USD.
Elektryczny silnik zaburtowy jest zasadniczo wysokiej klasy produktem, który jest przyjazny dla środowiska, oparty na wielu rozwiązaniach zapewniających dobre wrażenia użytkownika, skierowany głównie do potencjalnych konsumentów, którzy mogą sobie pozwolić na większy jednorazowy wydatek.
Porównanie kosztów
Co z ogólnymi kosztami? Ze względu na globalne różnice w cenach energii elektrycznej i benzyny oraz różnice w cenach producentów różnych marek, do porówaina wybieramy silnik zaburtowy o mocy 3,5 KM i wybieramy Florydę na rynku amerykańskim.
Koszt zakupu
Spirit 1.0 jest o 949 USD droższy niż czterosuw Mercury 3.5 HP.
Koszt energii
Jako odniesienie weźmy aktualną taryfę energii elektrycznej dla gospodarstw domowych na Florydzie i cenę benzyny 2,6 USD za galon. Zakładając, że cena benzyny nie będzie się zmieniać i obliczamy na podstawie 1200 godzin (około 8 lat) czasu pracy przy pełnej mocy, porównanie kosztów energii elektrycznej i zaburtowej benzyny jest następujące:
Spirit 1.0 pozwala zaoszczędzić 1010 USD bazując na całkowitych kosztach w porównaniu do czterosuwowego silnika Mercury 3,5 KM.
Konserwacja
Spirit 1.0 posiada konstrukcję bezobsługową i nie wymaga konserwacji, natomiast silnik benzynowy o mocy 3,5 KM wymaga konserwacji średnio co 100 godzin lub raz na 1 rok. Zakładamy, że wszyscy właściciele małych silników benzynowych samodzielnie wykonują serwis silnika. Olej silnikowy i olej przekładniowy to koszt około 20 USD. Załóżmy, że serwisowałeś silnik przez osiem lat. Spirit 1.0 w tym czasie pozwala zaoszczędzić 160 USD. Liczy się nie tylko ile wydajesz na utrzymanie silnika zaburtowego, ale czas i wysiłek.
Podsumowanie
W ośmioletnim okresie eksploatacji elektryczny silnik zaburtowy Spirit 1.0 oszczędza około 200 USD w porównaniu do silnika zaburtowego na benzynę. Nie stanowi to bardzo dużej różnicy. Oba silniki są porównywalne w całkowitym koszcie, a jedyną różnicą jest to, że elektryczny silnik zaburtowy wymaga większej jednorazowej inwestycji, podczas gdy silnik benzynowy wymaga późniejszych kosztów.
Niektórzy kupujący uważają, że zakup elektrycznego silnika zaburtowego 3HP może zaoszczędzić pieniądze, ponieważ energia elektryczna jest tania. Inni kupujący uważają, że zakup elektrycznego silnika zaburtowego kosztuje więcej ze względu na jego wysoką jednorazową inwestycję. W rzeczywistości żadna z dwóch opinii nie jest jednoznaczna. Przekonasz się, że w ciągu ośmiu lat koszty są w przybliżeniu takie same dla obu silników. Oczywiście zależy to od cen benzyny, które często się zmieniają.
Żywotność
Średnia żywotność czterosuwowego silnika zaburtowego Mercury 3.5 HP wynosi około 8 lat, pod warunkiem, że jest on dobrze utrzymany i prawidłowo serwisowany. Bezobsługowy Spirit 1.0 ma niewiarygodną teoretyczną żywotność 20 000 godzin, co oznacza, że nawet jeśli silnik był używany przez 500 godzin z dużą intensywnością i pełną mocą, nadal może działać przez 40 lat. Dzięki naszej 7-letniej akumulacji technologii z uszczelnieniami, antykorozją itp. Teoretyczna żywotność części mechanicznych Spirit 1.0 może przekroczyć 20 lat, znacznie przekraczając rzeczywiste potrzeby. Po 20 latach użytkowania Spirit 1.0 może wyglądać na przestarzały, a plastikowe części mogą się starzeć, ale wrażenia użytkownika pozostaną takie same jak przy pierwszym zakupie.
Jednak pojemność baterii litowej ogólnie zmniejsza się z czasem, co możesz już wiedzieć, używając telefonu komórkowego. Standardem konstrukcyjnym dla baterii litowo-jonowej 1018 Wh modelu Spirit 1.0 jest to, że bateria jest zdolna do 800 cykli 80% DOD. Po 8 latach zaburtowy silnik benzynowy zawodzi i trzeba kupić nowy, ale użytkownicy Spirit 1.0 mogą po prostu kupić nowy akumulator. Dzięki rozwojowi technologii litowej możemy wierzyć, że koszt akumulatora zostanie znacznie zmniejszony, podczas gdy stary akumulator nadal ma ponad 70% pojemności, co może być wykorzystane jako akumulator zapasowy.
Uważamy, że nasi użytkownicy przestają używać Spirit 1.0 nie dlatego, że kończy się okres żywotności silnika, ale z powodu różnych nieoczekiwanych wypadków w codziennym użytkowaniu, takich jak uderzenie w twardą skałę w korycie rzeki, upuszczenie lub kradzież, a nawet zakup większego modelu.
Jeśli chodzi o żywotność, jasne jest, że elektryczny silnik zaburtowy 3HP ma absolutną przewagę nad silnikiem benzynowym, ale ta przewaga nie ma praktycznego sensu, ponieważ stary model z pewnością pozostanie w tyle za 8 lat. Nowy projekt będzie miał więcej funkcji, zwłaszcza inteligentnych. Wszystkie te funkcje zapewnią niezrównane wrażenia użytkownika. Oznacza to, że wielu w tym czasie zmieni na lepszy model silnika. Pomyśl tylko o różnicy między najnowszym iPhone'em a iPhone'em kilka lat temu. Różnica w technologii w ciągu ośmiu lat rozwinie się ogromnie.
Wniosek
Mimo że jesteśmy wiodącą marką w branży elektrycznych silników zaburtowych, nie zachęcamy użytkowników do ślepego wyboru elektrycznych silników zaburtowych.
Zamiast tego mamy nadzieję, że użytkownicy zrozumieją różne cechy silników zaburtowych elektrycznych i benzynowych i dokonają wyboru na podstawie rzeczywistych potrzeb i indywidualnych potrzeb.
Elektryczny silnik zaburtowy jest dla Ciebie, jeśli:
Wybierz silnik spalinowy, jeśli: